Zawsze kupując samochód zastanawiamy się co dla nas będzie najlepszym rozwiązaniem, czy wybrać oszczędny silnik diesla, czy też mniejszy silnik benzynowy.
Jednostki wysokoprężne są bardzo popularne zwłaszcza w pojazdach flotowych, mniejsze spalanie i ilość pokonywanych kilometrów przekładają się na oszczędność ale czy zawsze? Czy może lepszym rozwiązaniem będzie mały silnik benzynowy z gazem?
Nowoczesny diesel to świetny silnik duża moc, oszczędność ale nie bez wad. Nie wszystkie diesle to skarbonki, trzeba się liczyć z większymi wydatkami przy Ew naprawie koła dwumasowego, czy też regeneracji turbiny, wtryski itd.
W nowoczesnych jednostkach trzeba zwracać uwagę na tzw filtr cząstek stałych (DPF,FAP)
Nowoczesna benzyna to wysoka kultura pracy, niższe koszty serwisowania, wysokie zużycie paliwa. Największą wpadką nowoczesnego silnika benzynowego są rozciągające się łańcuchy rozrządu,cewki itd. Na który silnik się zdecydować przy obecnych cenach paliw? Decyzję najlepiej podjąć przeliczając ilość kilometrów w skali roku. Na diesla decydujemy się przejeżdżając rocznie minimum 15 tys km. Benzynę polecamy przy przebiegach rzędu 10-15 tys km. Benzyna+LPG czy wychodzi taniej? Zwolenników LPG jest dużo i robiąc duże przebiegi instalacja potrafi nam się zwrócić w mniej niż rok czasu. Instalacje z sekwencyjnym wtryskiem gazu stoją na bardzo wysokim poziomie ale jak to wygląda w zimie? Otóż w zimie bardzo często będziemy zmuszeni dolewać drogiej benzyny a to dlatego, że instancja gazowa włącza się dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. Diesel w zimie bardzo długo się nagrzewa a spalanie wzrasta do ok. 1.5l więcej niż w lato. Diesel w porównaniu do benzyny jest bardziej dynamiczny, posiada duży moment obrotowy co przekłada się na przyjemność jazdy. A Ty drogi czytelniku przelicz ile kilometrów pokonujesz rocznie i podejmij właściwą decyzję.
Przeczytaj również: W jakich samochodach unikać skrzyń automatycznych?
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Czy silnik diesla jest bardziej oszczędny niż benzynowy?
Tak, silniki diesla są zazwyczaj bardziej oszczędne niż benzynowe, zwłaszcza przy długich trasach i dużym przebiegu rocznym.
Jakie są wady silnika diesla?
Wady silnika diesla to między innymi większe koszty napraw, takie jak regeneracja turbiny, naprawa koła dwumasowego, czy wymiana wtryskiwaczy. W nowoczesnych jednostkach diesla trzeba również zwracać uwagę na filtr cząstek stałych (DPF, FAP).
Jakie są zalety i wady silnika benzynowego?
Zaletą silnika benzynowego jest wysoka kultura pracy i niższe koszty serwisowania. Wadą może być natomiast wyższe zużycie paliwa oraz problemy z łańcuchami rozrządu i cewkami w nowoczesnych jednostkach.
Czy warto zdecydować się na instalację LPG?
Decyzja o instalacji LPG zależy od indywidualnych preferencji i przebiegu rocznym. Dla osób robiących duże przebiegi, instalacja LPG może się zwrócić w mniej niż rok. Warto jednak pamiętać, że w zimie często trzeba dolewać drogiej benzyny, ponieważ instalacja gazowa włącza się dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury.
Czy silnik diesla jest bardziej dynamiczny niż benzynowy?
Tak, silniki diesla są zazwyczaj bardziej dynamiczne od benzynowych, posiadają większy moment obrotowy, co przekłada się na przyjemność jazdy.