Oddając samochód do autoryzowanej stacji obsługi (ASO), kierowcy często liczą na najwyższą jakość napraw i profesjonalną obsługę. Niestety, rzeczywistość potrafi zaskoczyć i nie zawsze spełnia oczekiwania.
Jakość napraw – dlaczego bywa niska?
Częste kontrole pojazdów po naprawach w ASO wykazują, że elementy takie jak lakier czy części mechaniczne bywają niedbale dopasowane lub wykończone. Lakierowanie może pozostawiać niedoskonałości i wtrącenia, a montaż bywa niedokładny. Szybkie zamknięcie zlecenia często przeważa nad rzetelnym wykonaniem naprawy, co wpływa na trwałość i bezpieczeństwo pojazdu.
Podczas napraw uszkodzeń w przedniej części samochodu często zdarza się, że w trakcie naprawy uszkodzone zostały również inne elementy pojazdu, np. tylna partia karoserii. Niestety, w wielu serwisach naprawczych takie uszkodzenia pozostają niezauważone, co może skutkować problemami w eksploatacji pojazdu oraz dodatkowymi kosztami w przyszłości.
Wielokrotne oględziny samochodów wykazują, że serwisy koncentrują się na naprawie tych części, które widoczne są na pierwszy rzut oka, ignorując potencjalne ukryte uszkodzenia, które też wymagają profesjonalnej naprawy.
Weryfikowany pojazd miał wymieniane drzwi. Na nowym elemencie stwierdziliśmy nieprawidłowo położoną mastykę – widoczne na pierwszym zdjęciu szczeliny pod mastyką mogły sprzyjać powstawaniu korozji podczas dłuższej eksploatacji. Po zgłoszeniu uwag serwis przyznał się do błędu i wykonał poprawki, czego efekt przedstawia drugie zdjęcie.
Wysokie koszty napraw i malowania
Ceny usług w ASO są zwykle wyższe niż w niezależnych warsztatach. To efekt stosowania oryginalnych części i lakierów, ale także – niestety – zawyżania kosztorysów czy niepełnych wycen. Klient decyduje się na naprawę bezgotówkową w ASO licząc na niebywałą jakość a często w zamian otrzymuje rozczarowanie i frustrację.
Obsługa klienta – problem, którego nie można ignorować
Wiele osób skarży się na brak jasnej i terminowej komunikacji. Opóźnienia, nieprecyzyjne informacje i przerzucanie odpowiedzialności sprawiają, że klient czuje się zignorowany i niedoinformowany.
Zawyżanie kosztów odszkodowań i wymiana części
Warsztaty często współpracujące z ubezpieczycielami mogą rekomendować wymianę większej liczby części niż to konieczne. Choć to jest korzystne dla serwisu i ubezpieczyciela, w dłuższej perspektywie skutkuje to obniżeniem wartości auta przy sprzedaży i wzbudza podejrzenia kupujących.
Brak dbałości o jakość to niestety norma?
Kilkukrotne oględziny pojazdów pokazują, że niektóre serwisy nie przykładają wystarczającej wagi do jakości naprawy. Dla wielu firm liczy się szybka realizacja i zysk, a nie satysfakcja klienta i trwałość wykonanej pracy.
Podsumowanie
Odbiór auta po naprawie w ASO to nie tylko formalność – to moment, w którym powinniśmy dokładnie obejrzeć pojazd i zwrócić uwagę na szczegóły. Warto skonsultować się z niezależnym ekspertem, aby uniknąć rozczarowań i dodatkowych kosztów, a także problemów przy ewentualnej odsprzedaży pojazdu. Świadome podejście i dbałość o szczegóły to najlepsza droga do satysfakcji i bezpieczeństwa.