Ekspert radzi

Odbiór nowego auta

Odbiór nowego samochodu z salonu krok po kroku – zobacz, na co uważać

Zakup auta w salonie powinien być gwarancją tego, że pojazd jest bez usterki. W końcu fabrycznie nowy samochód odpowiednio kosztuje, a klient płaci za cztery kółka w perfekcyjnym stanie. Ta spora inwestycja musi być dobrze przemyślana, a pojazd dokładnie sprawdzony przed wydaniem pieniędzy. Niestety zdarzają się przykre niespodzianki, które odkrywane są dopiero po jakimś czasie użytkowania samochodu. Podpowiadamy, jak powinien wyglądać odbiór auta u dealera, aby właściciel nówki długo cieszył się zakupem.

Odbiór auta z salonu – na co zwrócić uwagę?

Wydanie sporej kwoty zawsze powinno budzić w nas czujność. Bez różnicy, czy chcemy nabyć auto za gotówkę, w kredycie czy w leasingu. Niestety zdarzają się przypadki, że nowe samochody zostają uszkodzone już w transporcie, podczas wprowadzania do salonu czy przeparkowania. Zadrapania lakieru, zniszczenia plastików czy wgniecenia mogą zostać dobrze ukryte do sprzedaży. Będą niewidoczne gołym okiem dla przeciętnego klienta, który nie spodziewa się “zasadzki”. W naszej praktyce wielokrotnie spotykaliśmy się z zamaskowanymi wadami nówek, które wykrywaliśmy w szczegółowej inspekcji w salonie. Takie sytuacje zdarzały się zarówno u firm, jak i osób prywatnych, które o mały włos nieświadomie kupiłyby samochód z wadą. Jeżeli awaria zostanie odkryta już po fakcie, to ryzyko może słono kosztować. Po opuszczeniu salonu i znalezieniu uszkodzenia wina może być przerzucona na nowego użytkownika pojazdu. Wtedy trudno będzie dochodzić swoich praw i zadośćuczynienia.

Nowy samochód uszkodzony w transporcie i w salonie

Sprawdzamy samochody różnej klasy, w różnej opcji wyposażenia, od standardowego po rozszerzone, więc widzieliśmy już wiele. Jeżeli auto nie zostanie uszkodzone podczas transportu, może zostać naruszone podczas przygotowania do wydania. Wpadki zdarzają się nagminnie nawet najlepszym producentom samochodów z półki premium. Jeśli dealer nie będzie z nami szczery, za cenę idealnego możemy kupić samochód o znacznie obniżonej wartości. Na szczęście u naszych klientów rośnie świadomość konieczności inspekcji przed zakupem w salonie. Dlatego też sprawdzamy samochody w różnym przedziale cenowym. Są to egzemplarze od 30 tysięcy złotych, na przykład Toyota Aygo, nawet do aut typu Rolls Royce wartych 1 milion złotych.

SPRAWDŹ: Sprawdzenie samochodu przed obiorem z salonu

Odbiór nowego samochodu

Nowe auto w salonie – na co uważać? Pan Damian miał już swoją lekcję

Przypadek Pana Damiana pokazuje, że przy kupnie auta w salonie warto mieć wsparcie profesjonalnego doradcy. Pan Damian przezornie zlecił nam inspekcję crossovera marki D****, zanim kupił go od dealera. W trakcie oględzin nasz ekspert wykrył nieprawidłowości, co handlowiec nazwał zwykłym czepialstwem. Według pracownika salonu auto wybrane przez pana Damiana to model budżetowy i nie powinno dziwić go to, że cała powłoka lakiernicza była z defektami. Według nas nie tak powinna wyglądać obsługa klienta i jakość produktów w salonach samochodowych. Zależy nam, aby nasi klienci byli świadomi tego, co kupują i zyskali przy tym od dealerów jak najlepsze warunki.

Nowy samochód naprawiany? Skąd opóźnienia w odbiorze auta?

Niestety ten jak i inne przykłady są z życia wzięte, a kupujący samochody w salonie nie mogą uwierzyć, że to się dzieje naprawdę. Weryfikując nowe auta, trafialiśmy już na różnych dealerów i handlowców, którzy różnie odnosili się do nas po odnalezieniu defektów. Po wykryciu usterek w aucie zazwyczaj rozmowa nie jest już taka miła jak przedtem i trudno jest utrzymać nerwy na wodzy. Każdy nasz pracownik ma wysoką kulturę osobistą oraz rozwinięte umiejętności negocjacji. Dzięki temu w niekomfortowej sytuacji potrafi zawalczyć o dobro klienta i zyskać dla niego jak najlepszą ofertę.

Odbiór samochodu z salonu krok po kroku z pomocą auto eksperta

Większa część naszych klientów, nauczona doświadczeniem z poprzedniego zakupu samochodu, chce zweryfikować auto przed kupnem u dealera. Chce mieć też pewność, że  pieniądze, które często były odkładane przez dłuższy czas, będą dobrze wydane. Jako profesjonalni doradcy samochodowi do każdej weryfikacji podchodzimy starannie i ze zrozumieniem potrzeb klienta. Kierujemy się twardymi faktami i mamy wysoko rozwinięte umiejętności komunikacji. Do tego w czasach epidemii bezwzględnie przestrzegamy wszystkich obowiązujących zasad bezpieczeństwa panujących u danego dealera i przy kontakcie z klientem. Mimo to zdarzają się pracownicy salonów, którym nie podoba się pokazywanie znalezionych usterek. A to dlatego, że klient, który jest ich świadomy, może ubiegać się o dodatkowy rabat lub pojazd wolny od wad. Jak wtedy wygląda wydanie pojazdu u dealera? Czasami może być naprawdę nieprzyjemnie.

Uszkodzenie felgi odbiór nowego auta

Odbiór samochodu z salonu – procedury załatwisz szybko z ekspertem samochodowym

Jeśli nie wiesz, co sprawdzić przy odbiorze samochodu z salonu, zgłoś się do nas działamy na terenie całej Polski. Przedstawimy Ci szczegółowe kroki, jak zamówić naszą usługę. Przy składaniu zamówienia skorzystaj z pomocy naszego wirtualnego doradcy i postępuj dokładnie według jego wskazówek. Pamiętaj też o poinformowaniu dealera o wizycie naszej firmy. Resztę zostaw nam i spokojnie czekaj na nasz szczegółowy raport z oględzin. Nasz ekspert dokładnie prześwietli stan samochodu. A Ty, oglądając efekty naszej pracy, docenisz każdą wydaną złotówkę na raport.

Zakup nowego samochodu – co, jeżeli uszkodzony?

Po oględzinach przez pracowników naszej firmy poznasz wszystkie wady i zalety pojazdu, który chcesz kupić. Co się dzieje, gdy nasza kontrola wykaże, że samochód miał jakieś szkody? Każda sytuacja jest rozpatrywana przez nas indywidualnie. Jeżeli przyjmiemy zlecenie do realizacji, pomagamy naszym klientom rozwiązać ten problem korzystnie dla nich. Pamiętaj, lepiej poznać prawdziwy stan samochodu przed zakupem, a nie dopiero podczas jego sprzedaży.

Jeżeli chcesz zapoznać się z przypadkami, które spotkały naszych klientów, zerknij na nasz artykuł.


Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Czy często znajdujecie uszkodzenia w nowych autach?

Tak, zdarza się, że w nowych samochodach, nawet tych zakupionych w salonie, znajdujemy różnego rodzaju uszkodzenia. Może to wynikać z różnych okoliczności, takich jak transport auta, wprowadzenie go do salonu czy przeparkowanie.

Jakie uszkodzenia można znaleźć w nowych autach?

Uszkodzenia, które można znaleźć w nowych autach, mogą być różnorodne. Wśród nich mogą występować zadrapania lakieru, zniszczenia plastików czy wgniecenia. Niektóre z nich mogą być dobrze ukryte i niewidoczne dla przeciętnego klienta.

Czy dealer może nie udostępnić samochodu?

Nie, dealer nie ma prawa odmówić udostępnienia samochodu do inspekcji. Jeśli jednak pracownicy salonu nie są chętni do pokazania znalezionych usterek, może to wynikać z faktu, że klient świadomy usterek może ubiegać się o dodatkowy rabat lub pojazd wolny od wad.

Czy zdarzają się pomyłki w wyposażeniu?

Tak, pomyłki w wyposażeniu zdarzają się. Dlatego ważne jest dokładne sprawdzenie samochodu przed zakupem, w tym także zgodności wyposażenia samochodu z tym, co zostało zamówione. W przypadku stwierdzenia różnic, klient ma prawo domagać się korekty bądź odpowiedniego obniżenia ceny.

keyboard_arrow_up