Bmw jest autem bardzo udanym, funkcjonalnym i ekonomicznym, każdy znajdzie coś dla siebie.
Szeroka gama silników, twarde sportowe zawieszenie, tylny napęd. Podpowiemy, na które silniki warto zwrócić uwagę, a których się wystrzegać. Jedynka jest bardzo udanym samochodem, lecz bardzo drogim w zakupie i serwisowaniu w przypadku wyboru niewłaściwego silnika. Polski rynek samochodów używanych jest przesycony samochodami i ciężko znaleźć egzemplarz godny polecenia, o dobrym wyposażeniu nie wspominając. Samochody z polski tzw. golasy po prostu kosztują mniej w zakupie dlatego niemieckie czy belgijskie mają zazwyczaj dobre wyposażenie, ksenon, klimatronik itd., w klasie kompaktowej ciężko o dobre wyposażenie.
ODRADZAMY
– Silnik montowany z początku serii 116i/116km od 2004 do 2007r, miał bardzo poważne problemy z łańcuchem rozrządu, napinacz, elektronika sterująca, przepustnicą cewki, nie był też demonem prędkości/dynamiki.
– Silniki 118d montowane w jedynkach początki 2004 i 2008r, bardzo często zdarzają się chrobotania z rozrządu, a także pęknięcia łańcucha, które kończą się kosztowną wymianą, często całego silnika.
POLECAMY
– Silniki benzynowe montowane od 2004 roku mają po prostu klasyczną konstrukcję, odwdzięcza się nam swoją bezawaryjnością, dynamiką.
– Silniki po roku 2007 były podniesione zazwyczaj o 20KM i na bieżąco modyfikowane mowa tu o 120i/170km.
– Silnik 130i/265KM bardzo trwała jednostka napędowa. Pozytywnie przeszedł test długodystansowy AUTOŚWIAT na dystansie 100tys km.
Nowoczesne silniki narażają użytkowników na bardzo drogą eksploatację, wymiana rozrządu wiąże się z rozebraniem góry silnika, co oznacza wysoki koszt naprawy. Moda na downsizing, pokazała jak często dochodzi do awarii silników np. w 1.4Tsi/160KM Volkswagena.
Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi
Który silnik BMW 1 jest polecany do zakupu?
Zalecane są silniki benzynowe montowane od 2004 roku, które są cenione za swoją niezawodność i dynamikę. Szczególnie poleca się silniki po roku 2007, takie jak 120i/170km i silnik 130i/265KM, który pozytywnie przeszedł test długodystansowy na dystansie 100 tysięcy kilometrów.
Które silniki BMW 1 powinienem unikać?
Zaleca się unikanie silnika serii 116i/116km montowanego od 2004 do 2007 roku, który miał poważne problemy z łańcuchem rozrządu, elektroniką sterującą i przepustnicą cewki. Powinno się także unikać silników 118d montowanych na początku 2004 i 2008 roku, które często miały problemy z rozrządem i łańcuchem.
Czy BMW 1 jest ekonomicznym samochodem?
Tak, BMW 1 jest zazwyczaj ekonomicznym samochodem, choć koszty zakupu i serwisowania mogą być wysokie, szczególnie jeśli wybierze się niewłaściwy silnik.
Jakie wyposażenie oferują samochody BMW 1 z Niemiec i Belgii?
Samochody BMW 1 z Niemiec i Belgii mają zazwyczaj dobre wyposażenie, w tym ksenon i klimatronik, które są trudne do znalezienia w klasie kompaktowej.
Czy nowoczesne silniki BMW 1 są drogie w eksploatacji?
Tak, nowoczesne silniki mogą generować wysokie koszty eksploatacji. Wymiana rozrządu, na przykład, wiąże się z rozebraniem góry silnika, co oznacza wysoki koszt naprawy.