Ekspert radzi

Audi a1

Audi a1 – znajdź auto z ekspertcar

Dzisiejszy rynek samochodowy bardzo się zmienia. Brak konkretnych podzespołów prowadzi do zmniejszenia ilości produkowanych samochodów, a tym samym do wzrostu cen aut używanych. Jak więc w dzisiejszych czasach kupić dobry samochód? EkspertCar pomoże znaleźć dobre auto, które posłuży Ci długi czas. Dzisiaj na warsztat bierzemy Audi a1. Czy rzeczywiście jest takie dobre, jak o nim piszą? Przekonajmy się.

Kompaktowy samochód idealny do miasta

W mieście stosunkowo ciężko jeździ się samochodem o sporych gabarytach, gdyż wąskie ulice i stanie w korkach jest bardzo uciążliwe. Wówczas samochodu pokroju właśnie Audi a1, o długości nieprzekraczającej 4 metry, sprawdzają się idealnie. Silniki o małej pojemności pozwolą na niskie spalanie, natomiast spora ilość koni mechanicznych daje imponującą moc.

Ponadto duża ilość wersji silnikowych i napędowych pozwoli wybrać idealny samochód, którego potrzebujesz. Poleca się jednak najbardziej te modele, które są stosunkowo proste i maja niedużą moc, gdyż w eksploatacji samochód ten będzie najekonomiczniejszy. Warto też wybrać manualną skrzynię biegów, gdyż naprawa automatycznej to ogromne koszty, które mogą być zbędne, jeśli wolisz zmieniać biegi ręcznie.

Audi a1 – wady

Każdy samochód ma swoje wady i nie można temu zaprzeczyć. Dlatego też trzeba wiedzieć, na co zwracać uwagę, gdyż często kupuje się najdroższą wersję samochodu, bo żyje się w przeświadczeniu, że co droższe, to i lepiej zrobione. Niestety sytuacja nie wygląda w ten sposób. Silnik 1.4 TFSI, posiadający moc 185 KM wiąże się z wysokim ryzykiem występowania usterek, a podzespoły (turbosprężarka i kompresor) do tego modelu wcale tanie nie są. O czym dokładnie mowa? Nadmierne spalanie oleju już nawet w nowym samochodzie to coś, co może być uciążliwe i prowadzić do niechcianych konsekwencji.

Ponadto rozrząd nie jest trwały, przez co lubi się psuć, a jak wiadomo, wymiana rozrządu lub wyeliminowanie spalania oleju to są naprawdę duże koszty, które jednak trzeba ponieść, jeśli chce się jeździć tym samochodem. Jeśli zależy Ci na wysokiej mocy Twojego nowego samochodu, to raczej poleca się wersję 1.8 TFSI, która również pobiera olej, jednak nie wykazuje częstych awarii rozrządu.

Dwa sprzęgła i koło dwumasowe. Jeśli wiesz co to jest, to również wiesz, ile kosztuje naprawa tych podzespołów. Są to duże koszty, zaś audi a1 posiada właśnie wszystkie trzy elementy. Jeśli więc już kupujesz ten samochód, to dobrze by było, by miał przebieg poniżej 100 tys. km.

Audi a1 – zalety

W ogólnym rozrachunku samochód ten jest jednak dobry. Jego trwałość jest naprawdę na wysokim poziomie, natomiast dobra dostępność części sprawia, że naprawy są tanie.

Najlepiej jest zdecydować się na wariant z niedużą mocą silnika i przede wszystkim manualną skrzynią biegów. Wówczas odpadają koszty napraw koła dwumasowego, turbosprężarki lub rozrządu. W związku z tym koszt eksploatacji auta nie jest wcale duży. W jednej i drugiej wersji drogie natomiast są reflektory czy naprawy blacharskie, jednak reszta jest naprawdę w porządku.

Menu