Kupno samochodu po poważnym wypadku ze zregenerowanym kokpitem i poduszkami powietrznymi jest sporym ryzykiem. Po naszych drogach jeździ mnóstwo aut w których poduszki powietrzne dostały drugie życie i zostały naprawione.
Jeżeli jesteś posiadaczem auta sprowadzonego ze Stanów Zjednoczonych lub Kanady, możesz nawet o tym nie wiedzieć, że w twoim aucie znajduje się zregenerowany kokpit czy poduszka powietrzna.
Ile jest warte Twoje bezpieczeństwo?
Podczas specjalistycznych oględzin samochodu z USA nasi eksperci krok po kroku odkrywają zamaskowane uszkodzenia, połamane plastiki, wykwity po zalaniu, stosowanie najtańszych części zamiennych, uszkodzenia transportowe, stosowanie ćwiartek z innego auta, regeneracja poduszek powietrznych i naprawy kokpitu. W Polsce sporo firm specjalizuje się w regeneracji poduszek powietrznych czy desek rozdzielczych kusząc oszczędnościami. Regenerowany kokpit potrafi być o połowę tańszy w porównaniu do używanej nienaprawianej wcześniej części. O nowych częściach zakupionych w ASO nie ma tu nawet mowy. Istnieje jeden mały wyjątek, jeżeli brakuje części zamiennych, sprzedawca musi kupić lub sprowadzić część nową. Nowy airbag jest bardzo drogi, dlatego większość sprzedawców decyduje się na regenerację zużytych elementów pirotechnicznych oraz naprawę pasów bezpieczeństwa.
Po sprawdzeniu auta wiemy na których częściach sprzedawca zaoszczędził podczas naprawy samochodu, ale pojawiają się nowe pytania i wątpliwości.
- Jak zachowa się taki kokpit podczas wypadku?
- Czy kokpit rozerwie się w tym samym miejscu gdzie przewidział producent?
- Co się stanie podczas zdarzenia drogowego, czy nie dostanę plastikowymi elementami w twarz?
- Jaką mam gwarancję bezpieczeństwa? czy zregenerowany airbag ochroni mnie i moich bliskich? zadziała tak samo jak nowy?
Takie pytania często zadają nasi Klienci, którzy stali przed zakupem auta sprowadzonego zza oceanu. Podczas produkcji kokpitu roboty laserowo nacinają niewielki element przez który podczas wypadku ma wyskoczyć poduszka powietrzna. W kokpicie regenerowanym nie mamy 100% pewności że poduszka wyskoczy tam gdzie producent to przewidział. Podczas naprawy na deskę rozdzielczą naklejany jest materiał przypominający oryginalną strukturę wszystko jest klejone, szpachlowane lub zalewane żywicą epoksydową. Fachowców podejmujących się regeneracji wystrzelonych poduszek również nie brakuje.
Każda poduszka składa się z trzech elementów:
- Czujnik zderzenia z układem mikroprocesorowym
- Generator gazu zapalnik i paliwo
- Worek nylonowo-bawełniany
Worki są zwijane, wystrzelony gaz ponownie napełniany, usunięcie danych po wypadku(sensor reset, crash data) Producenci nie przewidywali naprawy airbag, tylko wymiana elementu na fabrycznie nowy. Po regeneracji nikt nie może zagwarantować jak zachowa się airbag w razie wypadku.
Jeżeli znalazłeś piękny błyszczący samochód sprowadzony zza granicy, USA, Kanady i potrzebujesz fachowego doradztwa, pomocy w ocenie stanu technicznego auta zgłoś się do nas!