Prawdopodobnie nawet 25% nowych samochodów, które wprost z salonu trafiają do pierwszego właściciela, ma już jakieś uszkodzenia. Wielu z nas boi się kupić używany samochód z obawy o jego ukryte usterki. Okazuje się jednak, że wizyta u dealera wcale nie chroni nas w 100% przed kupnem pojazdu z wadami.
Co próbują ukryć dealerzy samochodowi
Nówki z autoryzowanych salonów samochodowych nie zawsze są w tak dobrym stanie technicznym, jakbyśmy tego oczekiwali. Klienci, którzy zwracają się do nas z prośbą o kontrolę nowego auta przed zakupem, mają już złe doświadczenia z poprzednich transakcji u dealerów. 
Coraz częściej sprawdzamy nowe auta
Przedzakupowe oględziny nowych samochodów pod kątem uszkodzeń są coraz bardziej popularne. 
Przypadek pana Romana
Jakiś czas temu zgłosił się do nas klient, który był pierwszym właścicielem auta zakupionego w autoryzowanym salonie samochodowym. Po kilku latach jazdy postanowił sprzedać swój zadbany, bezwypadkowy samochód. Dopiero przy próbie sprzedaży pojazdu okazało się, że już od dealera wyjechał on po poważnej naprawie lakierniczej. To znacznie obniżyło jego cenę i atrakcyjność oferty na rynku wtórnym. Nasz klient, nauczony złym doświadczeniem, przed kolejnym zakupem u dealera poprosił nas o przetestowanie wybranego samochodu już w salonie.
Przypadek pana Łukasza
Pan Łukasz zamówił oględziny popularnego SUV-a ******, w którym wykryliśmy parę drobnych nieścisłości. 
Przypadek pana Szymona
Kolejny klient zlecił nam inspekcję popularnego kompaktu ******, który był perfekcyjnie przygotowany do sprzedaży. 
Przypadek pana Grzegorza
Pan Grzegorz miał już wcześniejsze przejścia z dealerem przy zakupie nowego samochodu (niestety nie możemy ujawnić, jakiej marki). Poprosił nas więc o weryfikację zamówionego kolejnego egzemplarza. Podczas rozmowy pan Grzegorz opowiedział nam o poprzednim aucie prosto z salonu, które było po-kolizyjne. Klient nie został o tym poinformowany, a o uszkodzeniach dowiedział się długo po odbiorze samochodu. Dopiero po przygotowaniu sterty papierów oraz przeciągającej się walce w sądach z dealerem i niemieckim producentem auta, producent pozytywnie rozpatrzył reklamację naszego klienta. Samochód został odkupiony, a w ramach rekompensaty pan Grzegorz dostał dużą zniżkę na zakup nowego modelu.
Przypadek pana Adama
Pan Adam poprosił nas o ocenę luksusowego samochodu. Po oględzinach auta okazało się, że parę plastików posiada głębokie zarysowania. 
Przypadek pana Dawida
Pan Dawid zamówił oględziny nowego samochodu marki ******, w którym również znaleźliśmy parę uszkodzeń karoserii i plastików we wnętrzu. 
Przypadek pani Haliny
Na zlecenie pani Haliny sprawdzaliśmy nowego ******, w którym trzeba było poprawić spasowanie elementów lakierniczych. Klientce podpowiedzieliśmy też, w co może jeszcze doposażyć auto.
Przypadek pana Dariusza
Pan Dariusz zamówił u nas przetestowanie nowego samochodu w salonie (marki i dealera nie możemy ujawnić). Oględziny były kilkakrotnie przekładane z powodu opóźnionego transportu. Gdy wreszcie udało się ustalić termin spotkania, nasz ekspert przyłapał dealera na polerowaniu dachu pojazdu. Podczas weryfikacji wykryliśmy uszkodzenia karoserii w około 30 punktach, 
Przypadek pana Janusza
Pan Janusz zamówił nową ******. Podczas oględzin nasz ekspert odkrył drugą powłokę lakierniczą na tylnym zderzaku oraz uszkodzenie tłumika, które powstały w trakcie transportu samochodu do salonu. Co więcej, wyposażenie auta nie było kompletne. Nasz klient po zapoznaniu się z naszym raportem z oględzin zrezygnował z zakupu tego egzemplarza.
Przypadek pani Anny
Pani Anna była zainteresowana zakupem auta „demo” używanego jako pojazdu testowego. Samochód miał przebieg 20 tysięcy kilometrów, a na lakierze 
Przypadek pana Roberta
Pan Robert zadzwonił do nas po tym, jak zaniepokoiło go spostrzeżenie kolegi. Nasz klient zaprezentował swój nowy samochód podczas imprezy okolicznościowej, a jego znajomy zauważył na aucie kilka nieścisłości lakierniczych. Pan Robert postanowił więc sprawdzić swój samochód zakupiony w salonie. Po dokładnych oględzinach nasz ekspert stwierdził demontaż plastikowej nakładki progowej i drzwi, które były powtórnie polakierowane. Naprawa była przy tym wykonana nieprofesjonalnie. Gdy przekazaliśmy te informacje klientowi, był zniesmaczony zaistniałą sytuacją i od razu złożył pisemną reklamację. Niestety reklamacja zgłoszona po zakupie nie miała takiej mocy, jak gdyby została wniesiona przed odbiorem pojazdu. Gdyby nasz klient sprawdził wybrany przez siebie egzemplarz przed transakcją, zapewne nie zdecydowałby się na jego zakup.
Przypadek jeszcze jednego pana Adama
Pan Adam wpłacił całą należność za samochód i czekał, aż jego marzenie dotrze do salonu. Gdy nadszedł długo wyczekiwany dzień, nasz klient wraz z żoną udał się po odbiór auta. Podczas oglądania karoserii pojazdu żona pana Adama zauważyła na wewnętrznej stronie maski taśmę malarską ze śladami lakieru. To wzbudziło jej czujność. Poinformowała o tym męża, który był totalnie zaskoczony. Sprzedawca, któremu klienci zgłosili tę sytuację, nagle stał się nieprzyjemny i zaczął podnosić głos. Kierownik salonu stwierdził natomiast,
Eksperta nie da się oszukać
Dealerzy samochodowi powinni sprzedawać auta w takim stanie, jakby przed chwilą zjechały wprost z taśmy produkcyjnej. 
Nie każdy salon zgadza się na gruntowne przetestowanie samochodu przez fachowców. A to już powinno dać Ci do myślenia. Jeżeli klient chce sprawdzić auto, które teoretycznie jest w idealnym stanie, nie powinno to wywołać sprzeciwu dealera. Natomiast jeśli jest to dla niego problem, być może pojazd zawiera niedoróbki. Nie wychwyci ich niedoświadczone oko klienta, ale nie da się ich ukryć przed ekspertem samochodowym, który dostrzeże wszystkie niedociągnięcia i próby ich zatuszowania.
Korzyści ze sprawdzenia auta przez fachowca
Profesjonaliści z Ekspertcar sprawdzają wygląd karoserii, elementów wyposażenia oraz stan techniczny pojazdu. 
Co zyskasz, testując auto u dealera
Decydując się na przeprowadzenie ekspertyzy nowego samochodu, poznasz jego rzeczywisty stan techniczny. Gdy nasz profesjonalista potwierdzi brak zastrzeżeń do wybranego auta, będziesz miał pewność podjęcia dobrej decyzji odnośnie jego kupna. Jeżeli natomiast wykryje jakieś niedociągnięcia, z pełną świadomością dokonasz zakupu, otrzymując dodatkowe gratyfikacje lub wybierzesz inny model. W tym przypadku ekspert z naszej firmy wskaże najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązanie. W ramach swoich usług doradca samochodowy wskaże Ci także, w co powinieneś wyposażyć swój samochód, by zwiększyć bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Pełna wiedza o kupionym aucie pozwoli Ci spać spokojnie i długo cieszyć się jazdą Twoim nowym nabytkiem. A chyba właśnie na tym najbardziej Ci zależy?
Wszystkie wymienione w artykule przypadki pokazują, że podczas zakupu lepiej jest opanować euforię i kierować się zdrowym rozsądkiem. Jeżeli mamy jakieś podejrzenia co do stanu auta, sprawdźmy go działamy na terenie całej Polski – niestety nie zawsze „nówka” jest towarem pierwszej klasy. Nauczeni doświadczeniem, podpowiadamy: stosujcie zasadę ograniczonego zaufania nie tylko na drodze, ale również podczas kupna nowego czy używanego samochodu.
Przeczytaj również: Hybrydy – doskonałe rozwiązanie dla oszczędnych?










