• slide01

    EkspertCar - wybór świadomych kierowców

    Testy, inspekcja i diagnoza aut przed zakupem

    Zobacz więcej...
  • slide02

    Szukasz samochodu?

    Zaufaj nam oszczędź swój czas, nerwy i pieniądze!

    Zobacz więcej...

Ekspert radzi

Diesel czy benzyna? Odwieczny dylemat

Diesel czy benzyna? Odwieczny dylemat

Zawsze kupując samochód zastanawiamy się co dla nas będzie najlepszym rozwiązaniem, czy wybrać oszczędny silnik diesla, czy też mniejszy silnik benzynowy.

Jednostki wysokoprężne są bardzo popularne zwłaszcza w pojazdach flotowych, mniejsze spalanie i ilość pokonywanych kilometrów przekładają się na oszczędność  ale czy zawsze?  Czy może lepszym rozwiązaniem będzie mały silnik benzynowy z gazem?

Nowoczesny diesel to świetny silnik duża moc, oszczędność ale nie bez wad. Nie wszystkie diesle to skarbonki, trzeba się liczyć z większymi wydatkami przy Ew naprawie koła dwumasowego, czy też regeneracji turbiny, wtryski itd.

W nowoczesnych jednostkach trzeba zwracać uwagę na tzw filtr cząstek stałych (DPF,FAP)

Nowoczesna benzyna to wysoka kultura pracy, niższe koszty serwisowania, wysokie zużycie paliwa. Największą wpadką nowoczesnego silnika benzynowego są rozciągające się łańcuchy rozrządu,cewki itd. Na który silnik się zdecydować przy obecnych cenach paliw? Decyzję najlepiej podjąć przeliczając ilość kilometrów w skali roku. Na diesla decydujemy się przejeżdżając rocznie minimum 15 tys km. Benzynę polecamy przy przebiegach rzędu 10-15 tys km.  Benzyna+LPG czy wychodzi taniej? Zwolenników LPG jest dużo i robiąc duże przebiegi instalacja potrafi nam się zwrócić w mniej niż rok czasu. Instalacje z sekwencyjnym wtryskiem gazu stoją na bardzo wysokim poziomie ale jak to wygląda w zimie? Otóż w zimie bardzo często będziemy zmuszeni dolewać  drogiej benzyny a to dlatego, że instancja gazowa włącza się dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury. Diesel w zimie bardzo długo się nagrzewa a spalanie wzrasta do ok. 1.5l więcej niż w lato. Diesel w porównaniu do benzyny jest bardziej dynamiczny, posiada duży moment obrotowy co przekłada się na przyjemność jazdy. A Ty drogi czytelniku przelicz ile kilometrów pokonujesz rocznie i podejmij właściwą decyzję. 

Wracaj dodano: 2014-05-22 |
Polityka plików cookies | Zastrzeżenia prawne | Pliki do pobrania | Porady eksperta | Liczba odwiedzin: 72581 Copyright by Ekspert Car 2016©

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies.

Zamknij