• slide01

    EkspertCar - wybór świadomych kierowców

    Testy, inspekcja i diagnoza aut przed zakupem

    Zobacz więcej...
  • slide02

    Szukasz samochodu?

    Zaufaj nam oszczędź swój czas, nerwy i pieniądze!

    Zobacz więcej...

Ekspert radzi

W jakich samochodach unikać skrzyń automatycznych?

W jakich samochodach unikać skrzyń automatycznych?

Niektóre skrzynie automatyczne sieją spustoszenie w naszej kieszeni.  W jakich samochodach trzeba ich unikać?

Samochód z automatyczną skrzynią biegów wymaga większej uwagi użytkownika niż w przypadku skrzyń manualnych. Przy przebiegu rzędu 300 tyś/km trzeba uważnie przyjrzeć się pracy skrzyni, ponieważ wymaga już ona konkretnego przeglądu i zostawienia w serwisie nawet 6 tyś zł.

Skrzynie manualne posiadają sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym, które też wymaga obsługi  co jakiś czas

Wracając do obsługi skrzyń zautomatyzowanych, producenci niektórych marek samochodów nie zalecają wymiany oleju w skrzyni. Olej w skrzyni musi być często kontrolowany by nie doszło do uszkodzeń, zatarć mechanizmu. Stan skrzyni oceniamy na zimnym jak i rozgrzanym oleju, wraz ze wzrostem temperatury oleju zmienia się też gęstość, wtedy mogą pojawiać się pierwsze problemy ze zmianą przełożeń.

Przekładnie Multitronic (CVT) montowane w niektórych modelach Audi  pozwala na bezstopniową zmianę biegów a także może pracować w trybie ręcznym. Żywot multitronica kończy się zazwyczaj przy przebiegu 200tyś/km, później to już czysta loteri. Zazwyczaj skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i zaczyna się miganie kontrolek na desce rozdzielczej. Znane są mi przypadki ludzi, którzy wydawali na regeneracje skrzyni do 10tyś/zł po okresie gwarancyjnym taka skrzynia potrafiła zepsuć się ponownie. Multitronic zazwyczaj pojawiał się we wszystkich wersjach A4 B6 z wyjątkiem Quatro a także A6 C5 z motorem pełnym porażek 2.5tdi V6.

Skrzynie biegów  Selespeed,  które występowały w Fiacie, Alfie Romeo a także Easytronic w Oplu. Częstym problemem było zacinanie się skrzyni biegów a także problemy modułu. Easytronic  występował w Oplu Corsa.

Automaty w Volvo były również bardzo kapryśne przy przebiegach 150tyś/km  lepiej unikać starszych modeli z automatyczną skrzynią biegów, ponieważ będziemy narażeni na bardzo duże koszta naprawy rzędu 10tyś/zł. Szarpanie , wrzucanie z opóżnieniem luzu, blokowanie skrzyni to częste przypadki.

BMW zawsze słynęło z niezawodności skrzyń automatycznych do czasu, kiedy trafiły skrzynie od koncernu GM który trafił do modelu E46, X5.

Na pochwałę zasługuje DSG wśród mechaników panuje opinia, że skrzynia ta wytrzymuje 300tyś/km bez zbędnego wysiłku.

Wracaj dodano: 2014-04-29 |
Polityka plików cookies | Zastrzeżenia prawne | Pliki do pobrania | Porady eksperta | Liczba odwiedzin: 78484 Copyright by Ekspert Car 2016©

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies.

Zamknij