• slide01

    EkspertCar - wybór świadomych kierowców

    Testy, inspekcja i diagnoza aut przed zakupem

    Zobacz więcej...
  • slide02

    Szukasz samochodu?

    Zaufaj nam oszczędź swój czas, nerwy i pieniądze!

    Zobacz więcej...

Ekspert radzi

Chcesz kupić BMW 1 , a nie wiesz na który silnik się zdecydować?

Chcesz kupić BMW 1 , a nie wiesz na który silnik się zdecydować?

Bmw jest autem bardzo udanym, funkcjonalnym i ekonomicznym, każdy znajdzie coś dla siebie.

Szeroka gama silników, twarde sportowe zawieszenie, tylny napęd. Podpowiemy, na które silniki warto zwrócić uwagę, a których się wystrzegać. Jedynka jest bardzo udanym samochodem, lecz bardzo drogim w zakupie i serwisowaniu w przypadku wyboru niewłaściwego silnika. Polski rynek samochodów używanych jest przesycony samochodami i ciężko znaleźć egzemplarz godny polecenia, o dobrym wyposażeniu nie wspominając. Samochody z polski tzw. golasy po prostu kosztują mniej w zakupie dlatego niemieckie czy belgijskie mają zazwyczaj dobre wyposażenie, ksenon, klimatronik itd., w klasie kompaktowej ciężko o dobre wyposażenie.

ODRADZAMY

- Silnik montowany z początku serii 116i/116km od 2004 do 2007r, miał bardzo poważne problemy z łańcuchem rozrządu, napinacz, elektronika sterująca, przepustnicą cewki, nie był też demonem prędkości/dynamiki.

- Silniki 118d montowane w jedynkach początki 2004 i 2008r, bardzo często zdarzają się chrobotania z rozrządu, a także pęknięcia łańcucha, które kończą się kosztowną wymianą, często całego silnika. 

POLECAMY

- Silniki benzynowe montowane od 2004 roku mają po prostu klasyczną konstrukcję, odwdzięcza się nam swoją bezawaryjnością, dynamiką.

- Silniki po roku 2007 były podniesione zazwyczaj o 20KM i na bieżąco modyfikowane mowa tu o 120i/170km.

- Silnik 130i/265KM bardzo trwała jednostka napędowa. Pozytywnie przeszedł test długodystansowy AUTOŚWIAT na dystansie 100tys km.

 

Nowoczesne silniki narażają użytkowników na bardzo drogą eksploatację, wymiana rozrządu wiąże się z rozebraniem góry silnika, co oznacza wysoki koszt naprawy. Moda na downsizing, pokazała jak często dochodzi do awarii silników np. w 1.4Tsi/160KM Volkswagena.

Wracaj dodano: 2014-04-13 |
Polityka plików cookies | Zastrzeżenia prawne | Pliki do pobrania | Porady eksperta | Liczba odwiedzin: 78484 Copyright by Ekspert Car 2016©

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w polityce plików cookies.

Zamknij